Často se ptáte

Nejčastější dotazy zájemců o vstup do světa motokár.

Nemám moc zkušeností se závody kromě půjčoven. Je pro mě ROK vhodný?

ROK Cup je ideální kategorie pro vstup do světa závodních motokár. Motory jsou jednotné, velmi vyrovnané a relativně levné na provoz. Nespornou výhodou je také integrovaný startér, tudíž závod pro začátečníka neskončí po první chybě.

Mám jít hned závodit?

Před přihlášením do závodů doporučujeme absolvovat několik tréninkových dnů, abyste se seznámili se všemi rozdíly mezi rental a závodními kárami. Rychlost, přilnavost, jízdní styl je diametrálně odlišný a je nutné si ho osvojit. I když je obecná pravda, že pilot se nejvíce naučí v závodě, pokud máte zatím zkušenosti jen z půjčoven, nedoporučujeme se do něj hned vrhnout. Jak z bezpečnostních důvodů, tak proto, že byste si to neužili naplno.

Co potřebuji, abych mohl začít?

  • Motokárový podvozek s homologací. Podvozek si můžete půjčit nebo koupit. Pokud byste ho kupovali, pro začátek postačí starší použitý podvozek. Pomůžeme vám nějaký sehnat.
  • Motor ROK. Motor si můžete koupit nebo půjčit. Pokud byste ho kupovali, pro začátek postačí starší motor. Pomůžeme vám nějaký sehnat.
  • Závodní oblečení. homologovaná helma, homologovaná kombinéza, boty, rukavice.
  • Pohárová licence. Vyřídíte online na https://is.autoklub.cz/. Bude nutné zajít k lékaři na prohlídku.

Jaký je kalendář závodů?

Závody ROK Cupu se jezdí v rámci seriálu Czech Kart Open. Obvykle od dubna do října. Aktuální kalendář najdete vždy na Czech Kart Open.

Jak se mohu přihlásit?

Nejdříve je nutné být zaregistrován do sezóny Czech Kart Open. Do závodu samotného se jezdci přihlašují vždy pár týdnů/dnů před závodem, také na webu Czech Kart Open.

Nemám vlastní motokáru – můžu si ji půjčit?

Ano, od týmů, které se závodů účastní, je možné si pronajmout jak kompletní motokáru, tak samotný podvozek.

Je možné si pronajmout jen motor?

Ano, stejně jako v případě podvozku. Je naprosto běžná praxe, že si jezdci motory půjčují vždy na daný závod, aby se nemuseli starat o servis.

Jak je to s pneumatikami?

V sobotu si každý jezdec musí zakoupit sadu závodních gum, na kterých odjede měřený trénink (kvalifikaci) a všechny závody daného víkendu. Čárové kódy pneumatik se načtou k danému jezdci do systému a jsou kontrolovány čtečkami při každém vstupu na trať.

Kolik stojí jeden závod?

Startovné na závod s pátečním tréninkem je aktuálně 5 800 Kč. Je nutné také připočíst minimálně jednu sadu pneumatik, palivo a další položky.

Jaký je minimální věk pro účast v seriálu?

Pro účast v seriálu ROK Cup je nutné dovršit daný rok minimálně 11 let.

Jsou závody rozděleny podle věkových skupin?

Závody ROK Cup se jedou v rámci Czech Kart Open dohromady. V cíli je však vyhlašováno jak celkové absolutní pořadí ROK, tak samostatně podkategorie Junior a Expert.

Jak závod probíhá?

V pátek se jezdí pouze volné tréninky, kdy si jezdci můžou osvojit trať. V sobotu dva volné tréninky, měřený trénink (kvalifikace) a odpoledne první závod. V neděli následuje rozehřívací trénink, druhý závod a superfinále.

Do prvního závodu jezdci startují dle pořadí z měřeného tréninku, do druhého závodu dle pořadí z prvního závodu a do superfinále dle získaných bodů v dosavadním průběhu víkendu.

Průběh víkendu se může změnit, pokud by počet přihlášených jezdců překročil kapacitu trati.